2025-04-25 16:09:00

Učenici OŠ Trilj sudjelovali u međunarodnom projektu o ublažavanju urbanog toplinskog otoka, Izrael-Hrvatska

Kako povezati znanost, zajednicu i klimatske izazove? Na ovo su pitanje odgovarali i daroviti učenici Osnovne škole Trilj u sklopu suradnje s izraelskom školom Gvanim iz Eilata, kroz projekt Islands in Eilat – Gvanim 2025.

Na poziv partnerske škole i voditeljice dr. Natalie Chernihovsky, daroviti i potencijalno daroviti učenici iz Kluba istraživača OŠ Trilj, zajedno sa svojom mentoricom Ivanom Marić Zerdun, sudjelovali su u istraživačkom dijelu međunarodnog projekta koji se bavi ublažavanjem učinka urbanog toplinskog otoka (UHI – Urban Heat Island).

Istraživački cilj projekta bio je pronaći učinkovita, jednostavna i lokalno primjenjiva rješenja za hlađenje površina u urbanim sredinama, kao što su asfalt i pločnici – i to bojanjem različitim vrstama reflektirajućih premaza. Time se želi stvoriti osvježavajuće „otočiće“ u najtoplijim gradskim zonama i posebno pomoći ranjivim skupinama, poput starijih osoba i djece.

 Lokalno istraživanje u Trilju

U OŠ Trilj istraživanje je provedeno na području grada Trilja, prilagođeno klimatskim i prostornim uvjetima Dalmacije. Učenici su:

pratili temperaturu različitih površina (asfalt, beton, cigla) koristili digitalne senzore (LabDisc) za precizno mjerenje provodili eksperimente s različitim vrstama premaza vodili bilješke i interpretirali podatke promišljali o mogućnostima primjene sličnih mjera u svom lokalnom okruženju

Projekt je dodatno ojačao vještine mladih istraživača u području STEM-a, promatračke i analitičke sposobnosti, te ih potaknuo na razmišljanje o održivim rješenjima za klimatske promjene.

 Međunarodna suradnja i osnaživanje učenika

Sudjelovanjem u ovom projektu učenici su postali ravnopravni partneri u međunarodnoj znanstvenoj zajednici mladih istraživača. Njihovo zalaganje i znatiželja dodatno su potvrdili važnost otvaranja prostora za darovite i potencijalno darovite učenike kroz Klub istraživača.

Zahvaljujemo svima koji su sudjelovali, posebno učenicima koji su svojim radom pokazali kako lokalna zajednica može postati važan partner u stvaranju održive i zdravije budućnosti!

Ivana Marić Zerdun


Osnovna škola Trilj