2024-01-23 17:43:03

KUTAK ZA UČENIKE KOJI IMAJU TEŠKOĆE ČITANJA (DISLEKSIJA)

Prilagodba sadržajno-metodičkih sadržaja namijenjena je učenicima s teškoćama u čitanju u smislu unapređenja aktivnoga pristupa čitanju i učenju. Za aktivno čitanje potrebno je osigurati zanimljiv materijal koji neće stvarati otpor, a čitanje će učiniti učinkovitim. Kako bi postigli navedeno, potrebno je učenicima prilagoditi jezičnu razinu. Primjerena jezična razina olakšat će dekodiranje i pomoći učenicima da se koriste vlastitim jezičnim iskustvom.


Prava o školovanju učenika s disleksijom i teškoćama u učenju regulirana su raznim Pravilnicima, naputcima i uputama. Uobičajeno je da djeca s disleksijom nemaju teškoća u govornome jeziku i najčešće se teškoće uočavaju prilikom učenja čitanja. Jedan od velikih pomaka u želji da djeca s disleksijom zavole čitanje je nacionalna kampanja „I ja želim čitati“ u organizaciji Hrvatskoga knjižničarskog društva koja djeluje od 2017. godine. Cilj je kampanje upozoriti javnost na nedostatak sustavnoga istraživanja teškoća čitanja i nedostatne produkcije građe lagane za čitanje, čemu je najveća prepreka postojeći Zakon o autorskom pravu i srodnim pravima.

U našoj knjižnici, za učenike s teškoćama čitanja osigurali smo udžbenike i lektirne naslove koji su prilagođeni prema IFLA-inim smjernicama za prilagodbu teksta.

•smanjiti količinu teksta
•na početku rečenice staviti imenicu ili glagol
•rečenice trebaju biti kratke i jasne
• iznositi kratke i jasne informacije
• zadržati emocionalni doživljaj teksta
• izbaciti riječi okidače
• poštovati kronološki slijed radnje
• objasniti nepoznate riječi
• koristiti font Arial
• veličina fonta 16
• poravnanje ulijevo.

 

Učenici čitaju lektire prilagođene i napisane jednostavnim jezikom. Nakon čitanja prilagođenog teksta učenik je usvojio sve informacije i može ravnopravno sudjelovati u nastavnom procesu.

 

                                                                          Ivana Bandić Štrbac, mag. bibl.

                                                                          Ivana Šabić, prof.logopedije

   


Osnovna škola Trilj