KLUB ISTRAŽIVAČA - „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“
Autor: Ivana Marić Zerdun, 20. 11. 2021.
Klub istraživača u sklopu projekta „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“ u suradnji s Centrom izvrsnosti Split. Rad s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima provodi se u nizu manjih projektnih aktivnosti kod Izvannastavnu aktivnost. Tim povodom realizirana je interdisciplinarna projektna aktivnost iz područja kemije, geografije, fizike i povijesti. Aktivnost je provedena putovanjem vlakom Split – Knin s ciljem skretanja pažnje na željeznicu kao održivu, inovativnu i sigurnu vrstu prijevoza.
Tijekom putovanja vlakom učenica je intervjuirala strojovođu i doznala da 2 dizelska motora pokreću nagibni vlak, da je prosječna brzina 100 km/h i potrošnja dizela oko 1L/km. Učenici su prema algoritmu izračuna procijenili emisiju štetnih plinova tijekom prijevoza vlakom i za istu su udaljenost procijenili emisiju štetnih plinova osobnim automobilom. Za sve stakleničke plinove i njihov utjecaj uzima se univerzalna mjerna jedinica: emisija ugljikova dioksida, CO2(g).
Raspravljali su na pitanja: Koju vrstu prijevoza odabrati kako bi smanjili svoj ugljični otisak? Je li jednaka emisija CO2 ako putujemo sami ili u skupini? Kakva je emisija na većim udaljenostima?
Shvatili su da odgovor nije tako jednostavan.
Osvijestili su značenje održivih putovanja, a na platformi Viral pretraživali odabir sredstava putovanja prema emisiji ugljikova dioksida. Istraživanjem literature doznali su da je svega 0,5% emisije stakleničkih plinova u EU uzrokovano prijevozom, a dolazi od željeznice. Da je željeznički prijevoz ekološki najprihvatljiviji.
- Istražili su i Googleove Karte, doznali da aplikacija uskoro neće davati najbržu nego ekološki najodrživiju rutu.
- Algoritam pronalaženja puta od točke A do točke B, aplikacija će odrediti način kretanja korisnika tako da ostavi najmanji trag CO2 i drugih štetnih materijala/plinova u okolini i na planetu.
- Ministarstva energetike SAD-a sada uvodi ekološki način usmjeravanja putnika u SAD-u na Androidu i iOS-u, s planovima za proširenje na Europu i šire u 2022.
Europska unija je odlučila 2021. godinu proglasiti godinom željeznice.
Europa uveliko računa na željeznički prijevoz u svom Zelenom planu, odnosno težnji da do 2050. godine postane prvi klimatski neutralan kontinent.
Učenici su računali temperaturnu amplitudu, usporedili klimatska obilježja Knina i Splita crtajući klimatski dijagram.






KLUB ISTRAŽIVAČA - „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“
Autor: Ivana Marić Zerdun, 20. 11. 2021.
Klub istraživača u sklopu projekta „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“ u suradnji s Centrom izvrsnosti Split. Rad s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima provodi se u nizu manjih projektnih aktivnosti kod Izvannastavnu aktivnost. Tim povodom realizirana je interdisciplinarna projektna aktivnost iz područja kemije, geografije, fizike i povijesti. Aktivnost je provedena putovanjem vlakom Split – Knin s ciljem skretanja pažnje na željeznicu kao održivu, inovativnu i sigurnu vrstu prijevoza.
Tijekom putovanja vlakom učenica je intervjuirala strojovođu i doznala da 2 dizelska motora pokreću nagibni vlak, da je prosječna brzina 100 km/h i potrošnja dizela oko 1L/km. Učenici su prema algoritmu izračuna procijenili emisiju štetnih plinova tijekom prijevoza vlakom i za istu su udaljenost procijenili emisiju štetnih plinova osobnim automobilom. Za sve stakleničke plinove i njihov utjecaj uzima se univerzalna mjerna jedinica: emisija ugljikova dioksida, CO2(g).
Raspravljali su na pitanja: Koju vrstu prijevoza odabrati kako bi smanjili svoj ugljični otisak? Je li jednaka emisija CO2 ako putujemo sami ili u skupini? Kakva je emisija na većim udaljenostima?
Shvatili su da odgovor nije tako jednostavan.
Osvijestili su značenje održivih putovanja, a na platformi Viral pretraživali odabir sredstava putovanja prema emisiji ugljikova dioksida. Istraživanjem literature doznali su da je svega 0,5% emisije stakleničkih plinova u EU uzrokovano prijevozom, a dolazi od željeznice. Da je željeznički prijevoz ekološki najprihvatljiviji.
- Istražili su i Googleove Karte, doznali da aplikacija uskoro neće davati najbržu nego ekološki najodrživiju rutu.
- Algoritam pronalaženja puta od točke A do točke B, aplikacija će odrediti način kretanja korisnika tako da ostavi najmanji trag CO2 i drugih štetnih materijala/plinova u okolini i na planetu.
- Ministarstva energetike SAD-a sada uvodi ekološki način usmjeravanja putnika u SAD-u na Androidu i iOS-u, s planovima za proširenje na Europu i šire u 2022.
Europska unija je odlučila 2021. godinu proglasiti godinom željeznice.
Europa uveliko računa na željeznički prijevoz u svom Zelenom planu, odnosno težnji da do 2050. godine postane prvi klimatski neutralan kontinent.
Učenici su računali temperaturnu amplitudu, usporedili klimatska obilježja Knina i Splita crtajući klimatski dijagram.






KLUB ISTRAŽIVAČA - „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“
Autor: Ivana Marić Zerdun, 20. 11. 2021.
Klub istraživača u sklopu projekta „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“ u suradnji s Centrom izvrsnosti Split. Rad s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima provodi se u nizu manjih projektnih aktivnosti kod Izvannastavnu aktivnost. Tim povodom realizirana je interdisciplinarna projektna aktivnost iz područja kemije, geografije, fizike i povijesti. Aktivnost je provedena putovanjem vlakom Split – Knin s ciljem skretanja pažnje na željeznicu kao održivu, inovativnu i sigurnu vrstu prijevoza.
Tijekom putovanja vlakom učenica je intervjuirala strojovođu i doznala da 2 dizelska motora pokreću nagibni vlak, da je prosječna brzina 100 km/h i potrošnja dizela oko 1L/km. Učenici su prema algoritmu izračuna procijenili emisiju štetnih plinova tijekom prijevoza vlakom i za istu su udaljenost procijenili emisiju štetnih plinova osobnim automobilom. Za sve stakleničke plinove i njihov utjecaj uzima se univerzalna mjerna jedinica: emisija ugljikova dioksida, CO2(g).
Raspravljali su na pitanja: Koju vrstu prijevoza odabrati kako bi smanjili svoj ugljični otisak? Je li jednaka emisija CO2 ako putujemo sami ili u skupini? Kakva je emisija na većim udaljenostima?
Shvatili su da odgovor nije tako jednostavan.
Osvijestili su značenje održivih putovanja, a na platformi Viral pretraživali odabir sredstava putovanja prema emisiji ugljikova dioksida. Istraživanjem literature doznali su da je svega 0,5% emisije stakleničkih plinova u EU uzrokovano prijevozom, a dolazi od željeznice. Da je željeznički prijevoz ekološki najprihvatljiviji.
- Istražili su i Googleove Karte, doznali da aplikacija uskoro neće davati najbržu nego ekološki najodrživiju rutu.
- Algoritam pronalaženja puta od točke A do točke B, aplikacija će odrediti način kretanja korisnika tako da ostavi najmanji trag CO2 i drugih štetnih materijala/plinova u okolini i na planetu.
- Ministarstva energetike SAD-a sada uvodi ekološki način usmjeravanja putnika u SAD-u na Androidu i iOS-u, s planovima za proširenje na Europu i šire u 2022.
Europska unija je odlučila 2021. godinu proglasiti godinom željeznice.
Europa uveliko računa na željeznički prijevoz u svom Zelenom planu, odnosno težnji da do 2050. godine postane prvi klimatski neutralan kontinent.
Učenici su računali temperaturnu amplitudu, usporedili klimatska obilježja Knina i Splita crtajući klimatski dijagram.






Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
Obavijest
Poštovani učenici i roditelji! U četvrtak, 1. svibnja, obilježava se praznik rada i neradni je dan. Tog dana neće biti nastave. U petak, 2. svibnja, nastava se održava prema rasporedu. Svima želimo sretan Međunarodni praznik rada!
28.04.2025. 12:09
Višednevna izvanučionička nastava učenika četvrtih razreda OŠ Trilj u Dubrovnik
Učenici četvrtih razreda OŠ Trilj, su u pratnji svojih učitelja proveli tri prekrasna dana na Dubrovačkom primorju. Posjetili su otoke Korčulu i Lokrum, gradove: Dubrovnik, Cavtat i Ston te se žičarom hrabro uspeli na Srđ.