preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trilj

Kutak za roditelje

SAMOPOŠTOVANJE I SAMOPOUZDANJE

 
Često se pitamo- Tko sam ja? 
Kakav sam? 
Jesam li dovoljno dobar? 
Jesam li zadovoljan sobom?
 

U ovim pitanjima krije se sve ono povezano sa samopoštovanjem i samopouzdanjem. 

Ponekad se ove dvije osobine označavaju kao jednake ili slične, ali nisu jednake, iako su obje povezane sa slikom o sebi. Slika o sebi mnogo utječe na naš život, ali se i razvija tokom cijelog života. Određuje što ćemo smatrati važnim, koje aktivnosti ćemo poduzimati, koje ciljeve ćemo htjeti dostići, hoćemo li biti zadovoljni postignutim, koji događaji će nas potresti i kako ćemo reagirati na njih.  
 

SLIKA O SEBI sadrži:

- znanje o sebi- na što nam odgovor daje pitanje- „Tko sam ja?“
- očekivanja o sebi- je sve ono što bismo mogli biti, željeli i trebali biti
- vrednovanje sebe- daje nam odgovor na pitanje „Kakav sam ja?“. To je procjena onoga što jesmo i kakvi jesmo s onim što bismo željeli biti, mogli ili trebali biti. Rezultat te procjene je samopoštovanje.
 

SAMOPOŠTOVANJE

Samopoštovanje je odnos između dosadašnjih uspjeha i naših očekivanja. Može se reći da imati samopoštovanja znači držati do sebe, vjerovati u sebe, dopustiti si pogreške i na njima učiti, poštivati druge, prihvaćati svoje dobre i loše strane, misliti pozitivno, imati dobar odnos prema drugima … 
Kod djece samopoštovanje se temelji na procjeni stupnja u kojem dijete zadovoljava svoje razvojne zadatke, školskog uspjeha i uspjeha u rješavanju različitih socijalnih problema. Ako su djeca prihvaćena, poštovana i hvaljena za to što jesu i kakva jesu, prihvaćati će i svoje pozitivne i svoje negativne strane i razviti odgovarajuće samopoštovanje. Djeca školske dobi dobro razumiju ono što jesu, ali i svoje vrijednosti i sposobnosti. Škola, grupa prijatelja ili sportski klub potiče ih da se uspoređuju s drugom djecom i sa slikom onoga što bi željeli biti, jer je važno znati da samooštovanje nije samo odraz svojih procjena, nego i reakcija drugih ljudi koji su nam važni. U odnosima sa značajnim drugim osobama dijete stvara unutarnje slike svojih iskustava. Neka od tih iskustava su ugodna i zadovoljavajuća, a neka su neugodna i bolna. Održavanje sigurnog samopoštovanja ovisi o uspješnoj integraciji pozitivnih i negativnih slika o sebi. Takvo vrednovanje sebe u odnosu na idealnu ili zamišljenu sliku o sebi može im donijeti i pozitivne i negativne informacije o njima samima, budući da počinju prepoznavati svoje jake strane i slabosti. Kroz takvo se vrednovanje razvija samopoštovanje.
 
DIJETE S NISKIM SAMOPOŠTOVANJEM za sebe može kazati: „Mene nitko ne voli. Nemam prijatelja. Nemam hobi. Htjela sam se baviti plesom ili ritmikom, ali ipak nisam. U školi mi jako teško ide. Stalno učim, ali nikad ne dobijem dobru ocjenu. Ove godine sam bolja u matematici, ali ne znam ja to ništa.“
DIJETE S VISOKIM SAMOPOŠTOVANJEM za sebe često kaže: „Volim se igrati s drugom djecom. Dobro se slažemo. U razredu imam puno prijatelja. Mogu reći da sam dobar učenik. Ipak, ponekad mi se dogodi i loša ocjena. To je uglavnom onda kada se nisam dovoljno trudio. Imam mnogo hobija: igram nogomet s prijateljima, sviram gitaru, pomažem u kući.“
 

SAMOPOUZDANJE

Kada govorimo o samopouzdanju govorimo o našim sposobnostima, onome što dobro radimo, u čemu smo uspješni, onome što možemo postići. Onaj tko ima samopouzdanja vjeruje u sebe, svoje sposobnosti, znanje i mogućnosti uspješnog rješavanja problema, donošenja odluka, svladavanja izazova i promjena. 
Samopouzdanje je važno jer o njemu ovisi kako će osoba pristupati problemima, hoće li ih rješavati ili će ih izbjegavati. Kada se nađe pred nekom teškoćom, osoba s visokim samopouzdanjem vjeruje da ju može uspješno riješiti, pa onda traži način da to postigne i na kraju vjerojatno i uspije, što dodatno jača njeno samopouzdanje. Osoba s niskim samopouzdanjem unaprijed misli da nešto ne može, zbog toga se i ne trudi, pa onda i ne uspijeva, a to opet slabi njeno ionako nisko samopouzdanje. U osjećaju samopouzdanja važna je samostalnost, jer će svaki čovjek kada nešto samostalno napravi osjećati se vrijedno i uspješno, bez obzira na postignuti uspjeh u tome što radi.  
Osjećaj samopouzdanja kod djece ovisi o djetetovom osjećaju prihvaćenosti i voljenosti, o odnosu drugih ljudi prema njemu, a kako sliku o sebi stvaramo od ranog djetinjstva, najvažniji su u tome roditelji. Odrastanjem, značajnu ulogu u životu djece zauzimaju prijatelji i vršnjaci. Da bi se u odnosima s drugima djeca osjećala sigurnije i da bi bila prihvaćena od njih, bili to vršnjaci ili odrasli, mogu se naučiti primjereni i poželjni načini ponašanja i razgovora, odnosno socijalne vještine koje im mogu pomoći u međusobnoj komunikaciji. Dijete treba igru s vršnjacima, naučiti davati i dijeliti, stvarati i održavati prijateljstvo, rješavati probleme, nositi se s teškoćama i frustracijama i naučiti prihvatiti posljedice svog ponašanja.

KAKO POTICATI SAMOPOŠTOVANJE I SAMOPOUZDANJE

Odrasli imaju važnu ulogu kod djece razvijati osjećaj sigurnosti i povjerenja u njihove sposobnosti. Djeca koja se osjećaju sigurna u sebe, biti će uspješniji u školi, stvarati će bolje odnose s vršnjacima i kvalitetnije se suočavati s raznim izazovima i na raznim područjima.

Samopouzdanje i samopoštovanje se stvaraju u djetinjstvu svakog čovjeka. Osnovno samopoštovanje nastaje u najranijem djetinjstvu i važno je za sve kasnije životne osjećaje. Maloj djeci su njihovi roditelji i ljudi koji o njima brinu najvažniji u  poticanju i razvoju samopouzdanja i samopoštovanja. Djeci je potrebna ljubav, ohrabrivanje i pohvala od roditelja kako bi razvili dobru sliku o sebi, samopoštovanje i samopouzdanje i mogli postati odgovorni, zreli i sretni ljudi. Zato je važno poticati, ohrabrivati i hvaliti djecu, često ih podsjećati na njihove dobre strane, davati odgovornost i neovisnost, samostalnost u skladu s godinama, neke prilike za donošenje odluka i uvažavanje mišljenja. Djeci treba vrijeme za njih i dobar uzor poželjnog ponašanja, jer djeca uče gledanjem, slušanjem i imitiranjem roditelja.  Kada se dijete kritizira ili mu se ukazuje na nešto loše, važno je biti što određeniji i ukazivati na loše ponašanje ili posljedicu, a ne okrivljavati cijelu osobnost djeteta. Nitko nije savršen, radi čega je važno uskladiti roditeljska očekivanja i mogućnosti djeteta. Uključivanje djeteta u neku aktivnost za koju ima talent ili sposobnosti, kroz stalno poticanje i pohvalu malih, iako naizgled nevažnih uspjeha, primjećivanje i ohrabrivanje uloženog  truda, čak i ako nije uspjelo, te poticanje da samo češće opaža svoje pozitivne strane i napore, gradi pozitivniju sliku o sebi.

 

                                                           Pripremila: Ivna Grbavac, prof. psihologije

 

Preporuka za čitanje:

Bolje biti vjetar nego list i Razgovori sa zrcalom (autorice D. Miljković i M. Rijavec)




 

 

 

Udžbenici 2017./2018.

 

 

 


 

 

NATJEČAJI ZA TURISTIČKE AGENCIJE

 
ŠKOLSKO ZVONO

 

Matična škola i PŠ Košute

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

3. 9:40-10:25

VELIKI ODMOR 10:25-10:40

4. 10:45-11:30

5. 11:35-12:20

6. 12:25-13:10

 

PŠ Grab

 

1. 7:45-8:30

2. 8:35-9:20

3. 9:25-10:10

VELIKI ODMOR 10:10-10:25

4. 10:30-11:15

5. 11:20-12:05

6. 12:10-12:55

 

 
ODABRANO SA WEB-a
Vijesti iz škole
13.07.2018. 09:16
OBAVIJEST O POLAGANJU POPRAVNIH ISPITA ZA UČENIKE 5. - 8. RAZREDA
  MATEMATIKA PISANI DIO        20. kolovoza 2018. (PONEDJELJAK) u 8:00     USMENI DIO   21. kolovoza 2018. (UTORAK)   _______________________________________________________________   KEMIJA   20. kolovoza 2018. (PONEDJELJAK) u 10:00   ______________________________________________________________   ENGLESKI JEZIK PISANI DIO 22. kolovoza 2018. (SRIJEDA) u 8:00      USMENI DIO 23. kolovoza 2018. (ČETVRTAK)     _______________________________________________________________   POVIJEST                                            24. kolovoza 2018. (PETAK) u 8:00

13.07.2018. 09:13
Odluka o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2018./2019.
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA 855 Na temelju članka 48. stavka 4. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (ťNarodne novineŤ, broj 87/2008, 86/2009, 92/2010, 105/2010 – ispr., 90/2011, 16/2012, 86/2012, 94/2013, 152/2014 i 7/2017), ministrica znanosti i obrazovanja donosi ODLUKU O POČETKU I ZAVRŠETKU NASTAVNE GODINE, BROJU RADNIH DANA I TRAJANJU ODMORA UČENIKA OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA ZA ŠKOLSKU GODINU 2018./2019.  

09.07.2018. 22:30
Obavezno potpisivanje PRIJAVNICA za upis u srednju školu
Obavezno potpisivanje PRIJAVNICA za upis u srednju školu Za učenike završnoga razreda osnovnih škola iz obrazovnoga sustava Republike Hrvatske  PRIJAVNICU s konačnom listom prioriteta  iz sustava ispisuje njihov razrednik. UČENIK  i  RODITELJ/SKRBNIK  zatim  potpisuju  prijavnicu čime potvrđuju listu prioriteta odnosno odabir učenika. Jedan primjerak prijavnica, uzima učenik i roditelj/skrbnik, a drugi primjerak prijavnice čuva se u školi. Potpisivanje PRIJAVNICA  s konačnom listom prioriteta održat će se: U SRIJEDU 11. SRPNJA 2018. 8.abc              od 9:00 do 12:00 sati u prostorijama Matične škole 8. PŠ Košute od 9:00 do 12:00 sati u prostorijama PŠ Košute 8. PŠ Grab      od 9:00 do 12:00 sati u prostorijama PŠ Grab i U ČETVRTAK 12. SRPNJA 2018.   8.abc              od 8:00 do 10:00 sati u prostorijama Matične škole 8. PŠ Košute od 8:00 do 10:00 sati u prostorijama PŠ Košute 8. PŠ Grab      od 8:00 do 10:00 sati u prostorijama PŠ Grab   Ukoliko roditelji nisu u mogućnosti doći s učenikom/djetetom u školu u zakazanom vremenu, učenik može doći u utorak, 10. srpnja  u MATIČNU ŠKOLU od 12:30 do 15:00 uzeti prijavnicu i istu potpisanu vratiti u svoju školu (razredniku) u srijedu (11. srpnja do 12:00 sati) a najkasnije u četvrtak (12. srpnja do 10:00 sati). Potpisivanje  PRIJAVNICE  s listom prioriteta ne jamči da će se kandidat i upisati na onaj izbor na kojemu je stekao pravo upisa u trenutku zaključavanja odabira odnosno ispisivanja prijavnice, već predstavlja njegovu konačnu odluku o poretku prijavljenih programa obrazovanja. Trenutkom  objave konačnih ljestvica  ( petak ,  13.srpnja 2018 .) poretka kandidati stječu pravo upisa u program obrazovanja najvišega prioriteta u kojemu se nalaze u sklopu upisne kvote. Konačne ljestvice poretka više se ne mijenjaju. Učenik svoj upis potvrđuje  vlastoručnim potpisom i potpisom roditelja /skrbnika  na  UPISNIC I dostupnoj na mrežnoj stranici NISpuSŠ-a ( www.upisi.hr ), koju je dužan dostaviti u srednju školu do roka navedenoga u Kalendaru ( od 13. do 19.srpnja 2018 .). Srednje škole same određuju točne datume za zaprimanje  UPISNICE  i dodatne dokumentacije unutar ovdje predviđenog razdoblja i objavljuje ih na svojoj mrežnoj stranici i oglasnoj ploči škole.    Nakon što učenik potvrdi svoj upis vlastoručnim potpisom i potpisom roditelja/skrbnika na UPISNICI i dostavi je srednjoj školi, zajedno s ostalom potrebnom dokumentacijom, kandidat je upisan u I. razred srednje škole u školskoj godini 2018./2019.  

Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
 
Korisni linkovi

 > Facebook
 > Youtube

 
ŠKOLSKI LIST
 
ANKETA
Koliko često pratiš vijesti i događanja na web stranici škole?




 

 

 

 

 
Kalendar
« Srpanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 8. 2013.

Ukupno: 204770
Ovaj mjesec: 1308
Ovaj tjedan: 4
Danas: 4
 
 > Kutak za roditelje
CMS za škole logo
Osnovna škola Trilj / Poljičke Republike 18, HR-21240 Trilj / www.os-trilj.skole.hr / ured@os-trilj.skole.hr
preskoči na navigaciju